60 + Træning

Er du 60+ og ønsker at få styrket din krop ud fra dit eget udgangspunkt, så læs videre her.

Træningen vil foregå på lukket hold med max. 8 deltagere.

Træningssessionerne vil indeholde både bevægelighedstræning, styrketræning for hofte, knæ, ankler, skuldre, arme, ryg, balance sekvenser m.m. under superviserede forhold.

Træningen vil være funktionel, dvs. ingen brug af maskiner, men til gengæld bruges egen kropsvægt, håndvægte, elastikker m.m. Individuelle hensyn vil blive taget.

Hvis vejret tillader det kan dele af træningen også foregå udendørs, ex. på havnen. Volden m.m.

Øvelserne vil være overførbare til hjemlige omgivelser eller andre steder, så du har mulighed for at træne andre steder og videre på egen hånd. 

Underviser: Fysioterapeut Louise Tillitz.

Næste forløb:

8 torsdage kl. 9-10 i perioden d. 2.5.-27.6. (ingen træning d. 30.5. pga. Kr.Himmelfartsdag)

Pris:

880,-

Sygeforsikring ’Danmark’ giver tilskud, hvis du har en skavank eller diagnose, der kan relateres til denne form for træning.

Book via mail på info@louisetillitz.dk eller tlf. 4141 1531 og indbetal beløbet på Mobile Pay 4141 1531 (skriv ’Hold C4’ i kommentarfeltet)

Bindende tilmelding. Beløbet returneres, hvis holdet ikke oprettes pga. for få deltagere.

Andre praktiske oplysninger:

  • Adresse: LouiseTillitz.dk, Strandvejen 6,1. sal, 5800 Nyborg

  • Der er p-pladser og stoppested til bybussen lige udenfor døren.

—————————

“Kurset har i høj grad levet op til mine forventninger Jeg var skeptisk over for tanken om at aktivitet 1 time om ugen kunne hjælpe på mine knæ. Jeg bliver nødt til at indrømme at det har hjulpet selv om det kun er den ene time om ugen jeg har brugt øvelserne intensivt. Jeg har dog taget nogle af øvelserne og brugt dem i min personlige opvarmning i forbindelse med badminton. Alt i alt kan jeg nu spille badminton i 1 ¼ time uden nævneværdige problemer, hvilket er skæppe skønt

Jeg vil helt sikkert anbefale et forløb hos LouiseTillitz.dk pga:

·        Fagligheden

·        sammensætningen af øvelserne til de enkelte gange

·        det at der blev brugt forskellige øvelser til de samme muskler/muskelgrupper

·        stigningen i intensiteten og sværhedsgraden igennem kurset

·        atmosfæren på holdet”

Steen B. Thorsen.